Lavubu Bebekleri: Popülerliğin Perde Arkası
Lavubu bebekleri, ilk olarak Hong Kong-Belçika kökenli sanatçı Kasing Lung tarafından yaratılmış bir çizgi karakterden ortaya çıkmıştır. 2015 yılında yayımlanan bir çocuk kitabında “The Monsters” (Canavarlar) evreninde ortaya çıkan lavubular, büyük gözleri, sivri kulakları, keskin dişleri ve elf benzeri, biraz ürkünç ama sevimli görüntüsüyle dikkat çekmiştir. Peki, Lavubu bebekleri neden bu kadar popüler oldu? İşte, perde arkası..

Lavubu’nun Popülerliğinin Arkasındaki Sebepler
2019 yılında Çin merkezli oyuncak devi Pop Mart, Lavubu karakterini “blind box” (kör kutu/sürpriz kutu) formatında vinil figür olarak piyasaya sürdü. Böylece, kutunun içinden hangi modelin çıkacağı belli olmayan ve koleksiyoncular arasında heyecan yaratan bir sistem başladı.
Diğer taraftan Lavubu bebeklerini Rihanna, Kim Kardashian ve David Beckham gibi ünlüler de çantalarında sergileyince ürünün popülaritesi giderek arttı.

Kitlik Etkisi ve Lavubu Bebekleri
Bazı özel ve nadir figürler sadece belli dönemlerde veya iş birliklerinde piyasaya çıkıyor. Bu da ikinci el piyasada astronomik fiyatlarla satılmasına yol açıyor.
Bu da akıllara Nöropazarlama tekniği olan ‘Kitlik etkisini’ getiriyor.
Kitlik Etkisi Nedir?
Kitlik etkisi, insanların kıt olan bir nesneye daha yüksek, bol miktarda bulunan bir nesneye ise daha düşük değer vermesini sağlayan bilişsel önyargıya verilen isimdir.