Instagram arayüzüne yeni değişiklikler geliyor

Yeni arayüzde “Oluştur” butonu artık ekranın sol üst köşesine taşınmış durumda. Alttaki gezinme menüsünde ise sıralama tamamen değişiyor. En solda Ana Sayfa, hemen yanında Reels, ardından DM (Mesajlar) sekmesi geliyor. Arama sekmesi dördüncü sıraya gerilerken, profil simgesi her zamanki gibi sağ uçta bırakılmış.

Instagram CEO’su Adam Mosseri, Threads üzerinden yaptığı açıklamada, “Uygulamayı insanların en çok kullandığı bölümler etrafında şekillendiriyoruz; bu da giderek daha fazla Reels ve DM oluyor” dedi. Mosseri ayrıca, bu tip değişikliklere alışmanın zaman aldığını bildiklerini ve bu yüzden kullanıcıların yeni arayüzü erken erişimle deneme seçeneğine sahip olduklarını belirtti.

Yeni tasarımda kullanıcılar artık tüm sekmeler arasında kaydırma hareketiyle geçiş yapabiliyor. Önceden, ekranın sağ kenarından kaydırarak DM’lere, sol kenarından kaydırarak ise yeni içerik oluşturma sayfasına ulaşılabiliyordu.

Reels odaklı bir Instagram

3 milyar aylık aktif kullanıcıyı geride bırakan Instagram, son yıllarda en fazla etkileşimi Reels, DM’ler ve öneri algoritmaları üzerinden alıyor. Bu nedenle şirket, kullanıcı arayüzünü bu üç sütun etrafında yeniden şekillendiriyor. Yeni Reels ağırlıklı arayüz, kısa süre önce yayınlanan iPad sürümünde de test ediliyor. iPad uygulamasını açtığınızda artık doğrudan Reels akışıyla karşılaşıyorsunuz.

Mobil tarafta ise bu tasarım şu anda Hindistan ve Güney Kore gibi pazarlarda test ediliyor. Bu versiyonda Reels içerikleri, hikâyelerin hemen altında yer alıyor; alt menüde ise DM’ler ikinci, Takip Edilenler sekmesi üçüncü sırada bulunuyor. Instagram’ın kısa video formatına olan ilgisi artık insanlarla da sınırlı değil: Şirketin yeni yan uygulaması Vibes’ın tamamen yapay zekâ ile üretilen kısa videolara odaklanacağı açıklanmıştı.

Author: admin

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir